OBJECTIUS PROJECTE PATI MATERNAL A
Introducció
El nostre pati està envoltat d'un entorn natural proper que no es veu reflectit en aquest espai. És per això, que voldríem ambientar el pati perquè els apropés més a un context natural.
ESPAI DE CONSTRUCCIÓ
OBJECTIUS - PROPOSTES D'ACTIVITATS- MATERIALS
Objectius:
-Gaudir d'un espai de descoberta on se senti segur i acollit i amb diversitat d'oportunitats per a l'exploració.
-Trobar estímuls que motivin l'observació i l'experimentació
-Desenvolupar habilitats motrius on s'afavoreix la coordinació òculo-manual i la motricitat gruixuda.
-Afavorir l'adquisició de conceptes relacionats amb la visió espacial, el tamany, la mesura, i les formes geomètriques.
** Altres conceptes que ens permeten treballar les propostes dels jocs de construccions són la simetria, proporció, resistència, equilibri… d'aquesta manera i de forma intuïtiva els infants comencen a tenir algunes nocions i a experimentar algunes de les regles i lleis de la física.
** Els jocs de construccions, segons alguns estudis realitzats des de la vessant de la neurociència, afavoreixen l'aprenentatge del llenguatge. Segons el neurocientífic David Bueno, "Per parlar també cal manipular: com el treball manual estimula el llenguatge”.
ESPAI DE CONSTRUCCIÓ
OBJECTIUS - PROPOSTES D'ACTIVITATS- MATERIALS
Objectius:
-Gaudir d'un espai de descoberta on se senti segur i acollit i amb diversitat d'oportunitats per a l'exploració.
-Trobar estímuls que motivin l'observació i l'experimentació
-Desenvolupar habilitats motrius on s'afavoreix la coordinació òculo-manual i la motricitat gruixuda.
-Afavorir l'adquisició de conceptes relacionats amb la visió espacial, el tamany, la mesura, i les formes geomètriques.
** Altres conceptes que ens permeten treballar les propostes dels jocs de construccions són la simetria, proporció, resistència, equilibri… d'aquesta manera i de forma intuïtiva els infants comencen a tenir algunes nocions i a experimentar algunes de les regles i lleis de la física.
** Els jocs de construccions, segons alguns estudis realitzats des de la vessant de la neurociència, afavoreixen l'aprenentatge del llenguatge. Segons el neurocientífic David Bueno, "Per parlar també cal manipular: com el treball manual estimula el llenguatge”.
OBJECTIUS - PROPOSTES D'ACTIVITATS- MATERIALS
BOBINA HÀBITAT (DINOSAURES-GRANJA)
Objectius:
-Incentivar la investigació de les diferents espècies de dinosaures ja extingits, aprenent on podien viure, com es desplaçaven, com es diuen…
-Identificar els animals de granja on viuen, com es desplacen…(vaca, porc, ovella, gallina, gos..).
- Descobrir alguns trets característics de l'hàbitat dinosaures-granja i el animals que hi viuen.
-Afavorir el joc simbòlic a partir d'aquests hàbitats.
Materials:
-Bobina, 1 caixa de plàstic amb dinosaures i elements fustes, arbres plàstic, troncs petits, 1 caixa de plàstic amb animals de granja i elements.
AGRUPAMENT
4-5 alumnes a cada bobina
TEMPORITZACIÓ 30-40 mi, 1 dia a la setmana totes les propostes de bobines juntes.
BOBINA LEGO
Objectius:
-Estimular la creativitat dels infants a través de la construcció amb diferents peces i formes de LEGO DUPLO.
-Explorar i aprendre mitjançant activitats de joc lliure, exploració …
Materials:
-Bobina, bagul verd petit DUPLO/caixa plàstic, bases Duplo
AGRUPAMENT
4-5 alumnes a cada bobina
TEMPORITZACIÓ
30-40 min, 1 dia a la setmana totes les propostes de bobines juntes.
BOBINA TREN
Objectius:
-Fomentar la creativitat, imaginació a partir de les peces de fusta del tren (peces que poden tenir moviment i/o equilibri).
-Crear rampes, ponts, …
** La irregularitat de la fusta fa que sigui una joguina que pesi i això ho fa present d'una forma molt diferent a la que seria si les parts del tren estiguessin fetes de plàstic. Estimula sensorialment als infants pel seu tacte.
També és a més un material robust, fent que perduri en el temps i pugui acompanyar al nen o la nena de forma evolutiva a mesura que els seu joc va canviant.
Materials:
-Bobina, 1 caixa amb el tren de fusta amb els elements per muntar ( vies, rampes, vagons…)
4-5 alumnes a cada bobina
TEMPORITZACIÓ
30-40 min, 1 dia a la setmana totes les propostes de bobines juntes.
BOBINA MINIMON
Objectius:
-Manipular els diferents materials i explorar-los amb els sentits.
-Observar i comunicar els fets que es deriven dels seus jocs.
-Reconeixement de qualitats, quantitats, mides, mesures i relacions a l'espai.
-Bobina, 1 caixa de plàstic, elements de fusta natural, cases, muntanyes, nins…
4-5 alumnes a cada bobina
TEMPORITZACIÓ
30-40 min, 1 dia a la setmana totes les propostes de bobines juntes.