Què són els ambients d'aprenentatge?
Els ambients són diferents espais d'aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se... i interactuar amb els altres.
Què promouen?
Entre altres aspectes promouen: l'autonomia; el respecte pel ritme d'aprenentatge de cadascú; permeten resoldre dificultats per sí mateixos als infants i/o amb l'ajuda dels companys; potencien l'experimentació, la iniciativa…; desenvolupen habilitats socials (compartint espais, jocs, materials…); inclouen alumnes de diferents edats i en diferents moments maduratius i evolutius.
L'espai, ha de ser acollidor i estètic.
Els materials, font d'aprenentatge, tenen un paper molt important.
Què fa el mestre?
El mestre, als ambients, planifica tot allò que volem aconseguir per donar resposta a les necessitats dels infants. Inclou tots els diferents tipus de materials proposats, els objectes, la manera com es presenta perquè l'alumne per sí sol pugui ser capaç d'esbrinar, jugar, assajar, equivocar-se, conèixer...
El mestre també observa, acompanya als infants en els dubtes o dificultats que puguin sorgir.
Com són els ambients a l'EAE?
Quins ambients fem?
A la nostra escola vam iniciar els ambients el curs 2018-19, degut als protocols sanitaris el curs 2020-21 i 2021-22 els alumnes no fan conjuntament els ambients. Es fan per grups Bombolla, és a dir grup aula.
Aquest curs 2022-23, es torna a la idea inicial dels ambients, és a dir que els infants de Maternal A i B, poden participar plegats en un mateix ambient.