·  TEL. +376832716 · EMAIL adenc@educand.ad
 · 

METODOLOGIA I PROJECTES EDUCATIUS

EL NOSTRE CIRERER
3 Fotos

PROJECTE PATI MATERNAL A


 OBJECTIUS PROJECTE PATI MATERNAL A - CURS 2021-22

     

        Introducció

 

El nostre pati està envoltat d'un entorn natural proper que no es veu reflectit en aquest espai. És per això, que voldríem ambientar el pati perquè els apropés més a un context natural.

 

  1. Crear espais que possibilitin experiències generadores d'aprenentatge als infants de Maternal
  2. Fomentar l'aprenentatge cooperatiu amb les diferents propostes.
  3. Desenvolupar l'interès per la descoberta i compartir-ho amb els companys.
  4. Utilitzar, al màxim, materials naturals, reutilitzables i reciclables.

 

ESPAI DE CONSTRUCCIÓ

 

OBJECTIUS - PROPOSTES D'ACTIVITATS- MATERIALS

 

Objectius:

 

-Gaudir d'un espai de descoberta on se senti segur i acollit i amb diversitat d'oportunitats per a l'exploració. 



-Trobar estímuls que motivin l'observació i l'experimentació 

 

-Desenvolupar  habilitats motrius on s'afavoreix la coordinació òculo-manual i la motricitat gruixuda.

 

-Afavorir l'adquisició de conceptes relacionats amb la visió espacial, el tamany, la mesura, i les formes geomètriques. 



** Altres conceptes que ens permeten treballar les propostes dels jocs de construccions són la simetria, proporció, resistència, equilibri… d'aquesta manera i de forma intuïtiva els infants comencen a tenir algunes nocions i a experimentar algunes de les regles i  lleis de la física.

 

** Els jocs de construccions, segons alguns estudis realitzats des de la vessant de la neurociència, afavoreixen l'aprenentatge del llenguatge. Segons el neurocientífic David Bueno, "Per parlar també cal manipular: com el treball manual estimula el llenguatge”. 

 

ESPAI DE CONSTRUCCIÓ

 

OBJECTIUS - PROPOSTES D'ACTIVITATS- MATERIALS

 

Objectius:

 

-Gaudir d'un espai de descoberta on se senti segur i acollit i amb diversitat d'oportunitats per a l'exploració. 



-Trobar estímuls que motivin l'observació i l'experimentació 

 

-Desenvolupar  habilitats motrius on s'afavoreix la coordinació òculo-manual i la motricitat gruixuda.

 

-Afavorir l'adquisició de conceptes relacionats amb la visió espacial, el tamany, la mesura, i les formes geomètriques. 



** Altres conceptes que ens permeten treballar les propostes dels jocs de construccions són la simetria, proporció, resistència, equilibri… d'aquesta manera i de forma intuïtiva els infants comencen a tenir algunes nocions i a experimentar algunes de les regles i  lleis de la física.

 

** Els jocs de construccions, segons alguns estudis realitzats des de la vessant de la neurociència, afavoreixen l'aprenentatge del llenguatge. Segons el neurocientífic David Bueno, "Per parlar també cal manipular: com el treball manual estimula el llenguatge”. 

 

OBJECTIUS - PROPOSTES D’ACTIVITATS- MATERIALS

 

BOBINA HÀBITAT (DINOSAURES-GRANJA)

 

Objectius:

-Incentivar la investigació de les diferents espècies de dinosaures ja extingits, aprenent on podien viure, com es desplaçaven, com es diuen…

-Identificar els animals de granja on viuen, com es desplacen…(vaca, porc, ovella, gallina, gos..).

- Descobrir alguns trets característics de l’hàbitat dinosaures-granja i el animals que hi viuen.

-Afavorir el joc simbòlic a partir d’aquests hàbitats.

Materials:

-Bobina, 1 caixa de plàstic amb dinosaures i elements fustes, arbres plàstic, troncs petits, 1 caixa de plàstic amb animals de granja i elements.

AGRUPAMENT

 4-5 alumnes a cada bobina

 

TEMPORITZACIÓ 30-40 mi,  1 dia a la setmana totes les propostes de bobines juntes.





 

BOBINA LEGO

 

Objectius:

 

-Estimular la creativitat dels infants a través de la construcció amb diferents peces i formes de LEGO DUPLO.

 

-Explorar i aprendre mitjançant activitats de joc lliure, exploració …



Materials:

 

-Bobina, bagul verd petit DUPLO/caixa plàstic, bases Duplo 

 

AGRUPAMENT

 4-5 alumnes a cada bobina

 

TEMPORITZACIÓ 

 

30-40 min, 1 dia a la setmana totes les propostes de bobines juntes.



 

BOBINA TREN

 

Objectius:



-Fomentar la creativitat, imaginació a partir de les peces de fusta del tren (peces que poden tenir moviment i/o equilibri).

 

-Crear rampes, ponts, …

 

** La irregularitat de la fusta fa que sigui una joguina que pesi i això ho fa present d'una forma molt diferent a la que seria si les parts del tren estiguessin fetes de plàstic. Estimula sensorialment als infants pel seu tacte.

També és a més un material robust, fent que perduri en el temps i pugui acompanyar al nen o la nena de forma evolutiva a mesura que els seu joc va canviant. 

Materials:

 

-Bobina, 1 caixa amb el tren de fusta amb els elements per muntar ( vies, rampes, vagons…)

 

  • AGRUPAMENT

 

 4-5 alumnes a cada bobina

 

TEMPORITZACIÓ 

 

30-40 min, 1 dia a la setmana totes les propostes de bobines juntes.




BOBINA MINIMON

Objectius:

 

-Manipular els diferents materials i explorar-los amb els sentits.

-Observar i comunicar els fets que es deriven dels seus jocs.
-Reconeixement de qualitats, quantitats, mides, mesures i relacions a l'espai.

 

  • **Els Minimons, és una proposta formada per diferents materials inespecífics que l'infant anirà manipulant i combinant per crear, des de la seva visió, el món on viu. Potencia la creativitat, treballant la recol·lecció, organització i classificació dels materials.

  •  
  • Materials:

 

-Bobina, 1 caixa de plàstic, elements de fusta natural, cases, muntanyes, nins…

  • AGRUPAMENT

 

 4-5 alumnes a cada bobina

 

TEMPORITZACIÓ 

 

30-40 min, 1 dia a la setmana totes les propostes de bobines juntes.